40 dagen zonder

Tournée minérale, 40 dagen zonder vlees, … ik laat het graag aan me voorbij gaan.

De eerste omdat ik toch alleen maar een glaasje drink in het weekend en het verschil dus absoluut verwaarloosbaar zal zijn. De tweede omdat wij elke week wel 1 of 2 dagen zonder vlees doen en dat meer is dan in één keer 40 dagen zonder.

Maar ik heb mezelf een 40 dagen zonder opgedrongen.

40 dagen zonder snoep.

Even delen met de wereld lijkt me de beste manier om het te doen lukken.

Ja, ik pleit schuldig, ik ben een ziekelijke snoeper. Ik kan niet zomaar 1 snoepje eten. Minstens een handje vol. En als dat handje leeg is, komt er makkelijk nog een handje bij. We hebben tenslotte toch 2 handen!
Krijgen de meisjes een zak snoep dan merken ze soms dat die ongeopend in de kast zit. Hoezo mama, die zak was toch al open? Ja, dan heb ik die dus leeggegeten en snel een nieuwe gekocht. Even overwoog ik nog om er een gedeelte uit te eten omdat ze ’t niet zouden zien. Gelukkig besefte ik net op tijd dat ik zo in een visieuze cirkel zou belanden. Ook die zak zou weer uit zijn, waardoor ik weer een nieuwe zou kopen.
Ik snoep thuis, in de auto, op het werk, ja zelfs soms op de fiets naar het werk.

Dus : 40 dagen zonder!

40 dagen zonder snoep is zonder snoep. Dus : ik eet wel nog eens een stukje chocola (’t is toch de bedoeling dat ik overleef hé), wel nog eens een koekje, wel eens een glaasje Pepsi max. Maar geen snoep : geen zuurtjes, geen gummi’s, geen marshmallows, ….

sweets

Iemand zin om mee te doen?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

